وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

هدیه ای از یک سرزمین وابسته

مدتها پیش سریالی در تلویزیون پخش میشد به نام سرزمین من و نقابداران که اتفاقات عصر صفویه رو در کشورمون به تصویر میکشید. دلیل وازه نقابداران این سریال در این بود که آل صفی با نقاب گذاشتن دین و مذهب ، مردم مذهب دوست و مذهب پرست ایرانی رو فریب میدادند و خودشون رو شاه مذهبی معرفی میکردند تا بدین صورت بتونن بر این نوع از مردم حکومت کنند و در خفا به مقاصدشون دست پیدا کنند.


در عصر حاضر هم تقریبا این نقاب گذاشتن قدیمی شده و شاید نا ممکن که کشورهایی همسایه و دوست که باهم مرزی مشترک دارند ، هرکدام بخاطر علاقه شدید به وابستگی به کشور های دیگر ، تبدیل به کشورهایی آمریکایی و روسی بشن و جنگ اتم رو بهونه خودشون قرار بدن.


از این کشورها ، فیلمهای سینمایی نسبتا زیبایی هم تولید شده که فیلمهایی مانند جومونگ و یانگوم در جواهری در قصر و جانگ بوگو در امپراطور دریا ، از اون دسته بودند.هدیه ای ارزشمند هم که دو سریال اول به دنیا هدیه کردند ، معرفی کامل نرم افزاری بود به نام Korean MultiMedia Player که همه ما به نام KmPlayer اون رو میشناسیم. این نرم افزار توانایی های زیبایی از خودش در پخش فیلمهای سینمایی به نمایش گذاشته و امکانات خیلی جذابی داره که میخوام در اینجا به معرفی یکی از امکانات پر کاربرد اون بپردازم.


تا بحال زیاد برام پیش اومده که در حال تماشای فیلم یا سریال یا کلیپ ویدیویی باشم و ناگهان با شنیدن صدایی زیبا و دلنشین یا موزیکی دلنواز یاد موبایلم بیافتم که کاش این موزیک ، آهنگ زنگ موبایل من بود.مرحله بعد از این هیجان فکر کردنه که حالا چجوری؟ من که نه نرم افزار ویرایش فیلم دارم نه وسیله ای که باهاش از بیرون کامپیوتر صدا رو ضبط کنم.پس چکار باید انجام بدم؟ همه این سوالات رو از خودم میپرسم غافل از اینکه الان این فیلمم داره با KMPLayer پخش میشه و من نیازی به نرم افزار ویرایش فیلم ندارم.


دست بکار بشید.اول اقدام به پخش کلیپی با این نرم افزار کنید. حالا باید منوی امکانات پیشرفته این نرم افزار رو فعال کنید.



امکانات پیشرفته این نرم افزار ، در حالت پیش فرض ، فعال نیست و باید بصورت دستی !!! اون رو فعال کرد.


حالا شما در منوی کلیک راست بر روی نرم افزار ، گزینه دیگری به نام Capture رو دارید که میتونید باهاش هم قسمتهایی از فیلم رو تکه کنید و هم صدایی از فیلم را جدا کنید و هم از فیلم عکس بگیرید.تصویر زیر چگونگی بریدن قسمتی از فیلم را آموزش میدهد



زمانی که همه کارها درست پیش رفته باشد در هنگام Capture حالتی مانند تصویر زیر را مشاهده میکنید



مانند تصویر بالا ، سعی کنید بافت فایل ویدیویی مبدا با فایل ویدیویی تولید شده یکسان باشد تا با تصاویری مانند زیر مواجه نشوید


شاد و موفق باشید


نظرات 2 + ارسال نظر
دخترشرقی چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 18:49 http://delneveshthayeman.blogsky.com/

سلام
جالبه
نمیدونستم امکانات این نرم افزار رو.
ممنونم.

سیداحمدابطحی چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 17:18

سلام مهندس
ازشما انتظار میرود که به املای کلمات و نوشته هاتون توجه کنید
به نظر شما "واضح" درسته یا "وازه"؟؟؟!!!!
تصحیح شود لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد