وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

پلی به گذشته - پاسخ به دوستان جان

چند روز پیش رفتم به یکی از نمایندگی های ایرانسل برای فعال سازی ام ام اس. نماینده ای که اونجا بود فرمی بهم داد و بعد از تکمیل فرم ۵۰۰ تومن هم طلبید. با ایرانسل در مورد این تخلف تماسی گرفتم که مقدمه ای شد بر ساخت اولین مستند مگارپید.مستندی صوتی از مکالمه من با ایرانسل و بررسی شباهتهای ایرانسل با کافی نتی تروجان زده.

قبل از این مطلب ، پاسخ به سوالات دوستان واجبتره و مطلب مستند رو در مقاله بعدی چاپ میکنم به همراه دانلود مکالمه مگارپید با ایرانسل.

 


چهارشنبه 15 آبان1387 ساعت: 17:44 توسط:صادق

باسلام و تشکر دوست عزیز واقعا وبلاگ پرمحتوایی دارین و مطالب آموزنده ای در اون هست فقط اگه میشه لطف کنین و روش انتخاب زبان فارسی را در این ویندوز راشرح دهید چون بعد از نصب زمانی که زبان فارسی را انتخاب می کنیم پیغام خطا به شرح زیر میدهد : لطفا با ادمین استراتور تماس بگیرید و وقتی از طریق ادمین استراتور وارد می شویم دوباره همان پیغام خطا را میدهد با تشکر

 وب سایت   پست الکترونیک



خلوت ترین ویندوز برای حرفه ای ها

 آقا صادق عزیز. در این پیغام و پیغامهای دیگری که از سیستم عامل ویندوز دریافت میکنید ، منظور از ادمینیستریتور ، سرپرست کامپیوتر و راهنمای ماهر کامپیوتر شماست.مثل فروشنده و طراح سیستمتون. همه ادمینیستریتور ها به معنی اون اکانت ادمینیستریتور ورودی ویندوز نیست.

در ویندوزی هم که در اختیار شما قرار دادم و دانلود کردید ، زبان فارسی به هیچ عنوان نمیتونه فعال بشه.من خودم تلاشهای زیادی در قالب کردن فارسی به این ویندوز داشتم از تنظیمات پیشرفته جی پی ادیت تا کپی کردن فایلهای OCX  و DLL  و .. . این ویندوز فارسی ساپورت نیست عزیز.


پنجشنبه 16 آبان1387 ساعت: 10:48 توسط:سوده

سلام مهندس.خوبید؟ میشناسید؟ بختیاری هستم که اون پروژه پر سر و صدا رو براش نوشتید.استادم واقعا کیف کرده بود.خیلی از زحماتتنون ممنون. واقعا پولتون حلالتون. بهم گفتن اگه خودم نوشته باشم میتونم با استادم هم پروژه بشم و روی یه روبوت کار کنم.
همیشه به وبلاگتون سر میزنم.
اگه میشه از موسیقی بین الملل چند تا برای دانلود بزارید . دیده بودم تو فلشتون پر از این موزیکاس که از مسافرتتون آوردید.
بازم ممنون از کارهای جالبتون

 وب سایت   پست الکترونیک



پاسخ به دوستان و رایت سر خود !!!

 سلام خانوم بختیاری. من در حال گلچین کردن موزیکها هستم چون همه موزیکهاش با سلیقه من جور در نمیان.در مطلب بعدی سعی میکنم اونا رو برای دانلود آماده کنم البته چند تایی رو.



دوشنبه 20 آبان1387 ساعت: 15:38 توسط:کاظمی

آقای حاتمی با سلام
آن روش الصاق عکس به ایمیل که توضیح دادید کار نکرد آیا باید لینک عکس مورد نظر داخل گیومه باشد طا به گیومه نیازی نیست ؟ با تشکر

 وب سایت   
[ نظر خصوصی ]

حرفه ای گری در ایمیل یاهو (قدم دوم)

جناب کاظمی عزیز. روش الصاق عکس به ایمیل رو من خودم بر روی ایمیل انجام دادم . میتونید نتیجه اون رو درز ایمیلی که بهتون میزنم ببینید که عکس نمایشی این وبلاگ رو درون خودش داره.اگه عکس رو از سایت TINYPIC گرفته باشید بر طبق آموزش من ، احتیاجی به کوتیشن که شما بهش میگید گیومه نیست.اشکال شما ممکنه در رعایت نکردن فاصله ها بین پارامتر ها باشه. به فاصله بین برخی کلمات در کد نوشته شده دقت کنید.



دوشنبه 20 آبان1387 ساعت: 17:40 توسط:نیما

سلام محمد صادق جان . خوبی همشهری ؟ خسته نباشی
راستش این پیغام ویندوز جنیون (genuine) دیگه اعصابمو خورد کرده . همش میاد یاد آوری میکنه که ویندوزتون قلابیه!!!
یه زمانی یادمه یه راه واسه اصلی کردن ویندوز آموزش داده بودی . جالب بود. اگه راه دیگه ای واسه از بین بردن این پیغام نیست ،‌ لینک همون آموزش رو بذارید دوباره تا استفاده کنم . ممنون میشم
راستی یه سوالم داشتم . اگه با اون ترفند ویندوزم رو اصل کنم ، ویروسیاب نود 32 نیازی به نصب دوباره یا آپدیت دوباره نداره؟چون نود 32 رو خودم نصب نکردم و این اصلیشه و من اصلش رو ندارم !
ممنون میشم راهنمایی کنید

 وب سایت   پست الکترونیک



امشب روبوتی میمیرد !!!!

 سلام همشهری عزیز و دلگرم کننده من آقا نیمای گل. نرم افزارهای زیادی برای اصل کردن ویندوز ایکس پی وجود داره. پیشنهاد من اینه که به جای اینکه ویندوزتون رو اصل کنید بهتره برید بازار و یه ویندوز اصل و بدون خرابی مثل ویندوز ایکس پی سرویس پک ۳ خریداری کنید که البته چند روز دیگه من خودم لینک دانلودش رو تو وبلاگم براتونم قرار میدم.این ویندوز خودش اصل هست و با نرم افزارهایی مثل ویژوال استودیو مشکلی نداره . هنگ های خیلی کمتری رو براتون به ارمغان میاره. وقتی این ویندوز رو هم گرفتین بخاطر اینکه نرم افزاراتون که اصل هستن آسیبی نبینن از نصب ویندوز جدیدی استفاده نکنید و بجاش ویندوزتون رو با سی دی ویندوز جدید تعمیر (REPAIR) کنید.روش تعمیر ویندوز رو با استفده از سی دی ویندوزی جدیدی رو هم اگه خواستید تو وبلاگ برای آموزش قرار میدم. شاد باشید عزیز.اینم دستور العمل قانونی کردن ویندوز ایکس پی

منوی Start بر روی Run رفته و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری شما باز شود.

سپس در پنجره باز شده به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WPAEvents

حالا از قسمت سمت راست پنجره روی گزینه OOBETimer دوبار کلیک کنید.
سپس مقدار FF را به 00 تغییر دهید و روی دکمه Ok کلیک کنید و پنجره رجیستری رو ببندید.

اکنون مانند مرحله اول از منوی Start به Run رفته در آن دستور command رو تایپ کنید و روی دکمه Ok کلیک کنید.

در پنجره باز شده دستور زیر رو بنویسید :
%systemroot%/system32/oobe/msoobe.exe /a

چند لحظه صبر کنید تا پنجره ای به نام Activate Windows باز شود.

حالا گزینه دوم (Yes,I want to telephone a customer service representative to activate Windows) رو انتخاب کنید و در پایین پنجره روی دکمه Next کلیک کنید.

حال از پنجره جدید از قسمت پایین روی دکمه Change product key کلیک کنید.

سپس در پنجره جدید کد زیر رو وارد کنید :
B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T

بعد از نوشتن این کد روی دکمه Update کلیک کنید و سپس پنجره رو ببندید و سیستم رو یکبار Reboot کنید.

بعد از restart سیستم به منوی Start رفته و run رو انتخاب کنید و مثل قبل دستور command رو بنویسید و روی دکمه Ok کلیک کنید و دوباره مانند بالا در پنجره command عبارت زیر رو تایپ کنید:
%systemroot%/system32/oobe/msoobe.exe /a

در پایان باید پیغام Windows is already activated.click ok to exit رو مشاهده کنید.

کار قانونی سازی ویندوز به پایان رسیده است


سه شنبه 21 آبان1387 ساعت: 16:23 توسط:محمد تقی کریمی

سلام مهندس عزیزخسته نباشی.از بلاگت خوشم امدواقعاعالیه.مهندس یه مشکلی تو این ویندوزهست اونم اینه که وقتی دانلود میکنی از توفایل زیپ به پارت اخرکه میرسه اررور میده.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.چون خیلی طول کشید دانلود کنم خیلی لازم دارمش.واقعا ممنون.

 وب سایت   پست الکترونیک



خلوت ترین ویندوز برای حرفه ای ها

 دوست عزیزم.همونطور که در همین مطلب و در سوال جناب صادق (سوال اول) متوجه شدید ، لینکها کاملا سالم هستند.دلیلی بروز این مشکل شما در اینه که پارت آخر رو درست دانلود نکردید و فایل رو ناقص دریافت کردید. دلیلش قطعی متمادی اینترنتتون و یا سرعت پایین اینترنت یا دانلودتونه.با دانلود مجدد پارت آخر این مشکلتون هم حل میشه دوست عزیز.

 


چهارشنبه 22 آبان1387 ساعت: 2:44 توسط:رزا

مهندس عزیز، واقعا عالی بود!!! اما بعد از تبدیل pdf به word همه فونت های فارسی، میخی شده بود!
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید!

 وب سایت  



ویرایش فایلهای PDF

 جناب خانوم رزا. من یه استاد بسیار بسیار نازنینی در اهواز داشتم به اسم مهندس بهروز ضیا. فارغ التحصیل دانشگاههای کانادا و استرالیا بودند و در پاسخ به سوالات و مشکلات کامپیوتری من نقش بسیار تعیین کننده ای داشتند.ایشون هنوز هم در دانشکده فنی صنعت آب و برق اهواز شاغل هستند که براشون آرزوی سلامتی و خوشبختی دارم.

یه روز ازشون سوالی در مورد ویندوز 98 پرسیدم بهم گفتن برگردم برم از دوباره سیستم عامل داس رو بخونم.از این پاسخشون تعجب کردم. ایشون بهم گفتند پاسخ خیلی از سوالات در دوره مجدد گذشته ها و پله هایی که فکر میکنیم با اطمینان پشت سر گذاشتیم معلوم میشه.اتفاقا به سیستم عامل داس برگشتم و پاسخ بسیار قانع کننده ای گرفتم. مدتی پیش هم در ویندوز سرور 2008 به مشکلی برخورده بودم که با بازگشتم به دستورات کامند پرومپت ویندوز ایکس پی به جوابی رسیدم که برق از سرم پرید.

به شما هم پیشنهاد میکنم برگردید و مطلب ویرایش فایلهای PDF رو مجددا از ابتدا بخونید.من در این مطلب فقط ویرایش این نوع فایلها رو مورد بحث قرار داده بودم و اگر از صحت عملکرد این نرم افزار در تبدیل این نوع فایلها به ورد اطمینانی داشتم حتما اون رو بهتون معرفی میکردم که این رم افزار در تبدیل این نوع فایلها هم توانا هست. هنوز خودم نرم افزار مطمئنی برای این مورد سوال شما پیدا نکردم.

 

http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg
http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg
http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg
http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg

http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg
http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg
http://i37.tinypic.com/2rz42mb.jpg