وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

تصویر روز


مدتهای مدیدیه که باز نمیتونم مثل گذشته ها بیکار بشم و به وبلاگی برسم که خودمم نمیدونم چقدر میتونه مفید واقع بشه و به چند نفر کمک کنه. امروز یه فرصت پیدا کردم که بشینم فکر کنم باز که کی هستم و دارم به کجا میرم؟ آیا به علایفم رسیدم یا نه؟ آرزوی ادامه تحصیل تو آمریکا یا آلمان یا هند ، آرزوی ازدواج و.... آیا در گذشته به خواسته های گذشتم رسیدم یا نه ، آیا راهی که الان دارم میرم درسته یا به نا کجا آباده؟ من کی هستم؟ برنامه داره طبق روال خودش پیش میره یا نه.


فکر کردم که من یه ایرانی متولد شدم.در کشوری زندگی میکنم که دقیقا مانند کشور های دیگه سعی میکنه به مردمش حس زندگی بده و احساس ناسیونالیستیشون رو برانگیزه و بهشون امید به زندگی بده. بعدش چی؟ من پسری هستم که در همه زندگیم فقط و فقط به دانش و علم فکر میکنم و دیگر هیچ.انتظار هم دارم هم به جواب این سوال برسم که علم بهتر است یا ثروت و هم به این سوال که مطابق آموزه های مذهبی ، با دانشم به خدا رسیدم یا نه. آیا خدا همینه که من پیدا کردم یا به یه بت دل بستم و خدای واقعی که هنوز بهش نرسیدم جایی دیگه زیر رگ گردنم داره انتظار منو میکشه و صدام میکنه.

آخر به این رسیدم که بیا خیر و شر ها رو بررسی کن.با خودم منصفانه نشستم و دیدم شرم خیلی بیشتر از خیرمه. پس بیام بیشتر تلاش کنم .بیشتر و بیشتر و بیشتر.کار و زحمت و تلاش به همراه یادگیری بیشتر و بیشتر. باز هم شد علم و یادگیری.پس جواب باقی سوالامو و آرزوهامو کی و کی میده.


امروز داشتم برای یکی از مشتریام یه سایت طراحی میکردم که به فکر گذاشتن تصویر روز در وبسایت افتادم. گفتم به عنوان یه کار تفریحی بیام اون رو توی وبلاگ هم بزارم تا عکسی گذاشته باشم.یکی از تابلوهای بسیار زیبای استاد محمود فرشچیان به نام رستن.ماوس رو روی عکس ببرید تا زوم بشه



نظرات 4 + ارسال نظر
راحله شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 http://tarannomesepid.blogsky.com/

سلام دوست خوب؛

از عکس روزت ممنون. اول دبیرستان بودم که از طرف مدرسه رفتیم اردوی بازدید از مناطق تاریخی، چشمم به این تصویر افتاد و خیلی خوشم اومد و یک کارت پستال شبیه این خریدم؛ خیلی دوستش دارم.
راستش سوالاتی که نوشتید فکر می کنم سوالات خیلی از ما جوانهاست. رویاها و آرزوهای دورودراز و تلاش برای رسیدن به اونها، اما گاهی به صورت افراطی. بعضی وقتها یادمون می ره زندگی همین لحظه های قشنگیه که دارن به سرعت طی می شوند.
من هم از این سولات ذهنی زیاد دارم، فقط امیدورام خدای مهربون راه درست زندگی کردن رو نشون بده و ما هم اونو درک کنیم

شاد باشید

سمیرا طلوعی جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 23:21 http://parandeyebibal.blogfa.com/

سلام آقای حاتمی

جسارتاْ شما جایی برای تدریس طراحی وب در تهران نمی شناسید ؟

منصوره دوشنبه 11 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:32 http://vaznebodan.blogfa.com

اینجا نمی خواد بعد از قرنی(!) آپدیت بشه؟آقا محمد صادق

بهنام سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 00:51

harf haye zibaii bod albate age shoar nabashe.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد