وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

بخاطر یک مشت ریال

روزی در یکی از اتوبوسهای خط واحد در سطح شهر تهران نشسته بودم و با همخونه ای هام بر سر موضوعی بحث میکردیم. در یکی از ایستگاهها ، پسرکی سوار اتوبوس شد که کیفشو به پشت کمرش بسته بود.از این کیفای بی ریخت پارچه ای هست که اینهو یه قطره اب میمونن که آویزون شده ها و کاملا نشونه بی سلیقگی و جو گرفتگی صاحبشه.این دانشجوی محترم از اونجایی که همه صندلی ها پر بود ، یکی از میله های افقی سقف اتوبوس رو گرفت و کنار ما وایساد و اتوبوس حرکت کرد.تا زمانی که به خیابان ولیعصر رسیدیم ، عینا هفت هشت بار این پسر عزیز ، کیف مبارکش رو به سر و کله ما کوبید.کیف پشت سرش بود و متوجه نمیشد.از شانس ما هم ایشون ادم کنجکاوی تشریف داشتند و بابات هر اتفاقی در هر ایستگاه اتوبوسی باید یه چرخ دور خودشون میزدن و همه اوضاع اطراف رو زیر نظر میگرفتند و در همین زمان ، کله ما رو با کیفشون متبرک میفرمودند.

من بعد از اظهار اعتراضات لازم و زیر سوال بردن عقل شخص مذکور مبروک مرحوم و خواهش های لازمه نسبت به اینکه مراقب وسایلشون باشن ، به این فکر افتادم که چرا کاری کنیم و باری به دوشمون در اجتماع حمل کنیم که نتونیم از پس مسئولیتش بر بیایم؟ این دانشجوی خر خون درسخون شاید همه چیز از درس و کتاب بدونه اما شاید هنوز درکی راجع به مسئولیت نداشته باشه. چه خوبه که هر کاری به عهده میگیریم و دست به هر وظیفه ای میزنیم ، مسئولیت پذیر باشیم در اون و نه اینکه فقط به فکر میزان درآمد و حقوق اون کار باشیم.


اتفاق جالب زیر در تهران رخ داد و من با برنامه تلویزیونی تهران 20 که از شبکه تهران پخش میشه هم در میان گذاشتم که نمیدونم رسیدگی کردن یا نه ، اما میتونید این مصاحبه شخصی رو از  لینک انتهای مطلب دانلود کنید



مدتیه مد شده در رادیو و تلویزیون یه چیزی از قیمتها و موارد مصرفی و خدمات اعلام میشه و در عمل و در بازار یه چیز دیگه انجام میدن. حالا بازاریای بازار بزرگ تهران که بگیم اصلا فرصت نمیکنن رادیو و تلویزیون گوش کنن و ببینن به کنار ، دیگه ایرانسل چرا؟ به نظر شما ایرانسل میتونه با بازی دادن چند تا پسر افغانی و هیجانشون از فلان سرویس ایرانسل ، در جلب اعتماد مشتریانش موفق باشه در صورتی که نمایندگی های ایرانسل اصلا اطلاعیه های شرکت ایرانسل براشون اهمیتی نداره؟؟؟ به نظر شما به چه نوع مدیریتی نیاز داریم؟ ژاپنی؟


مصاحبه تلفنی من با یکی از کارمندان ایرانسل


دانلود مصاحبه مخفیانه من با یکی از کارمندان ایرانسل


اما این فقط یکی از موارد بود.موارد دیگری هم هست که خوشبختانه به خوبی مدیریت میشه.مثلا در سفری که به مشهد داشتم ،مدیریتی که از طرف آستان قدس رضوی در مورد قیمت هتل ها برای زائرین شده بود ، باعث شده بود کسی جرات نکنه در قیمتها دست ببره و مسافری رو تلکه کنه که واقعا لذت بخش و مثال زدنی بود.


نظرات 1 + ارسال نظر
فریبا مهرنیا چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:33

واقعا مثل سر کلاساتون ، صدای زیبا و جذابی دارین مهندس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد