وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

مشکل سرعت پایین اینترنت معمولی

 از روز اولی که تصمیم گرفتم این وبلاگ رو تو نت بسازم و مطالبم رو اینجا یادداشت کنم ، بعضی مطالب به عنوان پر بیننده ترین مطلب و برخی دانلود ها به عنوان پر دانلود ترین لینکها ، آمار گیری شدند که نرم افزار پخش همه فایلهای ویدیویی و صوتی به عنوان پر دانلود ترین نرم افزار و فیلم یانگوم در صحرای عربستان هم به عنوان پر دانلود ترین و بعد از اون ویندوز خلاصه شده برای حرفه ای ها 2008 پر دانلود ترین لینکهای دانلود معرفی شدند در آمارگیری.


یکی از پر بیننده ترین مقالاتی که نوشتم و دوستان و همکاران و شاگردانم بیشتر با این مسئله و مشکل درگیر بودند ، مشکل پایین بودن سرعت اینترنته که جزو اولین مقالاتیه که تو وبلاگ قرار دادم. از اونجایی که تشکرات بابت این مطلب خیلی زیاد بود ، تصمیم گرفتم این مطلب رو دوباره تو وبلاگم تکرار کنم که مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره.


بعد از کلاسهایی که در مورد اینترنت و شبکه تدریس میکردم در آموزشگاههای تهران ، خیلی از شاگردانم به من مراجعه میکردند و یا با من تماس میگرفتند که با اینکه از خطوط 909230 مخابرات استفاده میکنند و یا کارتهای اینترنت پر سرعت 56K خریداری کرده اند ، باز هم موقع اتصال به اینترنت ، سرعت اینترنتشون معمولا بین 26 تا 33 متغیره و بالاتر نمیره.از یکی از دوستانی که در کار خرید کامپیوتر برای مشترینش بود و خدمات تعمیرات و نرم افزاری کامپیوتر داشت پرسیدم تا بحال برات پیش اومده که برای کسی سیستمی دست و پا کنی و وقتی میخوای اینترنتش رو براش راه بندازی ، با این اتفاق مواجه بشی که سرعت اینترنتش کمتر از 30 باشه ، گفت آره فکر میکنم تقصیر نوعی ویروس باشه.دلیل هر چیزی رو که نمیدونید رو به گردن ویروس نندازید همونطور که من ننداختم و رفتم پیگیر این موضوع شدم تا پیداش کردم.


خدمت این دوستان عزیزم عرض کنم که : شرکت مخابرات ، به دلیلی این که پیش فرض رو بر این گذاشته که شما از خطوط تلفن ، فقط برای مکالمه استفاده میکنید و کمتر کسی پیدا میشه که از اینترنت استفاده کنه (منظورم زمان کشیدن خطوط تلفن به خونه شماست) ، بنابر این خطوط تلفن شما رو در جعبه تقسیمی که در کوچه محل سکونت منزلتونه ، به حالت برخورد با سیمهای تلفن دیگه و اصطلاحا به حالت PCM کشیده که این باعث میشه خط تلفن شما از لحاظ تبادل اطلاعات کامپیوتری به نصف کاهش توانایی پیدا کنه.چون همونطور که خودتون میدونید ، فک زدن پشت تلفن و مکالمه های چندین ساعته زنانه ، نیازی به سرعت و توانایی خط تلفن نداره.


برای حل این مشکل ، خودتون شخصا به مخابرات محل سکونتتون و یا منطقه سکونت خودتون مراجعه کنید و فقط و فقط یه درخواست کوچولو مینویسید که بیان و تلفن منزلتون رو از حالت PCM  به حالت عادی تغییر بدن.برای رفتن به مخابرات هم مطلقا هیچ مدرکی لازم نیست با خودتون ببرید.نه شناسنامه و نه آخرین قبض پرداختی و نه هیچ چیز دیگه.من که رفتم مخابرات حتی ازم نپرسیدن این خط مال شما هست یا نه و فقط درخواست و شماره تلفنی که میخوام به حالت عادی تبدیل بشه رو ازم گرفتن و فردا صبحش دو تا مامور اومدن و خط تلفن منزلمون رو از بقیه سیمها در جعبه جدا کردن و نیم ساعته کارشون تموم شد و منم به عنوان خسته نباشید براشون چایی و شیرینی بردم. این خدمات مخابرات هم کاملا رایگان هست. منم این مشکل سرعت پایین تا حد 22K رو داشتم که حالا از تصویر پایین میتونید ببینید چقدر تغییر پیدا کرده.

 

http://i33.tinypic.com/2m2c70m.jpg

این تابلو مورد علاقه منه.اولین تابلوی زیبای مینیاتوری بود که تو عمرم دیدم و به دلم نشست.در دانشکده علوم پایه دانشگاه خلیج فارس بوشهر.تعدادی از این تابلوهای مینیاتوری نفیس رو دارم اسکن میکنم . اگه خواستید براتون برای دانلود در کیفیت بالا قرار میدم. شاد باشید و سرزنده


تابلوی رستــــــن مهــــــــــر اثر استاد محمود فرشچیان


http://i37.tinypic.com/29q1w06.jpg

 

 

http://i38.tinypic.com/vmwrnr.jpg

نظرات 1 + ارسال نظر
؟ دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:25

پس چرا دیگه نیستین؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد