وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

وبلاگ اختصاصی محمد صادق حاتمی

شخصی - علمی - تحقیقاتی

پاسخ به دوستان و رایت سر خود !!!

امروزم یکی از روزای بارونی تهرانه و شر شر بارون و گل نم کشیده ، بوی پر پر زدن زندگی رو تو سینه هامون پرواز میده. یاد روزایی که اطراف شهر زادگاهم بین گیاهان بیابونی معطر زیر بارون نم نم و روباههایی که گهگاه سرک میکشیدن ببینن ما قابل شکار کردن هستیم برای ناهار ظهرشون ، بخیر..

دوستان عزیزی هم سوالاتی مطرح کردن که سعی میکنم تا اونجایی که اطلاعاتم توانایی داره پاسخ اونا رو بدم. اگه دوستانی که این پاسخ ها رو مطالعه میکنن ، جوابهای قطعی و محمکتری دارن هم ازشون استقبال گرم میکنم و پذیرای نظراتشون در این موارد هستم.

و اما بعد ....

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*


شنبه 11 آبان1387 ساعت: 11:17 توسط:شاهد

سلام محمد جان
تا یکماه پیش با وبلاگت آشنانشده بودم و تلفنی مزاحمت میشدم.الان دیگه طرفدار پروپا قرص وبلاگتم و افتخار میکنم به دوستی و همزادگاهی با تو.
چندتا سوال دارم:
* بازی های ویندوز با چی نوشته شدن و چطور میتونم decompile شون کنم؟
* بازی های فلش رو میشه به اسکریپت جاوا تبدیل کرد و تو وب گذاشت ، برای بازی هایی از قبیل بازی های ویندوز هم میشه همچین کاری کرد؟

 وب سایت   پست الکترونیک



ذخیره کامل یک سایت فقط با اینترنت اکسپلورر

آقا شاهد عزیز. سوالاتی رو که پرسیدین در تخصص من نیست.تخصص اصلی من وب و وبسایت و امنیت وبسایتهاست. اما در مورد سوال اولتون میتونم بگم که بازی ها و گیم های کامپیوتری با زبانهای مختلفی نوشته میشن. مثل زبان طراحی-برنامه نویسی OPEN-GL که در نرم افزار 3D-STUDIO MAX هم استفاده میشه و همینطور زبان تخصصی C# APPLICATION  و ++C که برنامه نویسی OPEN-GL رو بصورت اسکریپت در درون خودشون استفاده میکنن. در مورد کامپایل کردن و یا ویرایش اون بازی ها میتونید از دوست عزیزم جناب نصیری عزیز که شما هم مطمئنا میشناسینشون کمک بگیرید که در زمینه APPLICATION از من بار ها و بار ها وارد تر هستند. مرسی از اظهار لطفی که به من و این ولاگ خودتون دارین.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

اینم یه ایمیل از طرف یه دوست عزیز و جدید به نام آقای حسین عابدین زاده


 لام خدمت اقا محمد عزیز
وبلاگ شما اولین وبلاگی بود که تونست منو نزدیک به سه ساعت مشغول مطالعه نگهداره و این تنها به دلیل مطالب جالب مفید شما بود. واز این بابت از شما بسیار ممنونم
از اهنگهایه زیبا و خاطره انگیز تا مطالب ساده و زیبای شما متشکرم
چند تا سوال داشتم
1-برنامه ای ایا سراغ دارید که بشه باهاش پسورد فایلهای فشرده rar را بدست اورد چون من دانلود اف لاین دارم و احتیاج ضروری به همچین برنامه ای (البته یه جایی خونده بودم که نویسندگان این برنامه ادعا کردن که هیچ وقت کسی نمی تونه این کارو بکنه که تا این زمان هم راست گفتن و کسی نتونسته)
2- من فایلهای زیادی بدستم می رسه که از چند بخش یا پارت تشکیل شدن که بدلیل طراحی برنامه نویسان این برنامه حتما باید از پارت اول شروع به unrar کنیم و در صورت نداشتن پارت اول امکان اجرا شدن فایل نیست ،ایا راهی بلدین که بشه پارتهایی رو که داریم از حالت فشرده خارج کرد با وجود مرتب نبودن انها؟
راستی یه فرم نظر خواهی  هم تو وبلاگ بذارید عالی میشه

یـــــــــــا عـلـــــــی

خوش آمد میگم خدمت این دوست عزیز و در جوابشون میگم علیک لام !!!!!

در مورد سوال اولتون بگم که درسته و واقعا به دلیل تنوع پسورد گذاری بر روی این نوع فایلهای فشرده ، کسی تا بحال نتونسته این کار رو انجام بده.اما به یاد دارم که زمانی یه نرم افزار WINRAR داستم که توسط یه هکر دستکاری شده بود و باهاش میشد فایلهای رمز دار RAR رو بدون رمز باز کرد که اون زمان قدرشو ندونستم تا از دستش دادم. جدا از این حرف ها ، درسته که کسی نتونسته رمزشون رو باز کنه ، اما اگه مدت زمان زیادی باشه که با این نوع فایلها سر و کار داشته باشین متوجه شدین که زمانهایی هم وجود داره که حتی صاحب اون فایل  و رمز ، هم نتونه بازشون کنه و با پیغام CRC ERROR برخورد کنه که دنیا رو رو سر آدم خراب میکنه. این نوع فایلها از نظر دسترسی تقریبا در امنیت خوبی قرار دارن اما از نظر اعتماد مشتری ، تا 50% شکست خورده هستن و نمیشه همیشه بهشون اعتماد کرد. در ضمن بخاطر اپلیکیشن بودن این نرم افزار ، میشه به راحتی ، با استفاده از نرم افزارهای KEYLOGGER رمز این نوع فایلها رو از طرف شخص صاحب رمز دزدید و کشف کرد.

در مورد سوال دومتون باید بگم که یه فایل که به عنوان یه فایل قرار باشه از طرف سیستم عامل به رسمیت شناخته بشه باید دو فاکتور حیاتی به نام HEADER  و FOOTER  و یا به عبارت دیگر BOTTOM OF FILE  و END OF FILE  و یا اقلا قسمت اول رو داشته باشه یعنی حتما دارای HEADER باشه. پس بنابر این شما میتونید از پارت اول به تنهایی استفاده کنید اما نمیتونید بودن داشتن پارت اول ، از پارت دوم استفاده کنید چو HEADER فایل در درون پارت اول قرار داره.

در مورد نظر لطفتون و پیشنهادتون در مورد نظر خواهی هم باید بگم من به این فرم زیاد خوشبین نیستم و گاهی نظر گذاری مغرضانه برخی از بدخواهانی که دارم ، باعث دلسردی بینندگان وبلاگ از مطالعه مطالب میشه و تاثیرات منفی زیادی رو میتونه به دنبال داشته باشه. ترجیح میدم نظرتون رو درمورد این وبلاگ رو توی دل خودتون بگید و خودتون از مطالب لذت ببرید و به دیگر بینندگان اعلام لذت نکنید. فداتون.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

دیروز در یکی از آموزشگاههای تهران هم یکی از شاگردا ازم پرسید که چرا زمانی که ویندوز 98 و ویندوز 2000 بود ، نمیشد بدون اینکه سی دی در درون رایتر باشه ، وارد رایتر شد اما حالا که ویندوز XP نصبه روی کامپیوترم ، میتونم بدون اینکه در درون رایترم سی دی گذاشته باشم ، روی آیکین رایترم در MY COMPUTER کلیک کنم و واردش بشم؟  

پاسخ این سوال رو میشه در خاصیت رایت کردن سی دی ها توسط ویندوز XP پیگیری کرد.همونطور که همه میدونیم ، ویندوز ایکس پی خودش میتونه براتون سی دی رایت کنه و برای رایت کردن سی دی های نرم افزاریتون و اصلاحا سی دی های DATA نیازی به نرم افزارهای رایت مثل NERO ندارید. چجوری؟ اگه روی سیستمتون رایتر دارید فقط کافیه بر روی فایلها و فلدر هایی که میخواید روی سی دی رایت کنید کلیک راست زده و از SEND TO اونا رو به رایترتون بفرستید. حالا فایلها درون درایو رایترتون لیست میشن و آماده رایت میشن. میتونید از درون MY COMPUTER روی آیکن درایو رایترتون کلیک راست زده و با انتخاب گزینه PROPERTIES  و رفتن به سربرگ RECORDING سرعت رایت رو هم از 1X  تا 52X به دلخواه تنظیم کنید و در پایان این تنظیمات ، بر روی درایو رایترتون در MY COMPUTER کلیک راست زده و WRITE THESE FILE TO .. رو بزنید تا رایت آغاز بشه.اما در جواب این شاگرد عزیز  باید بگم شما میتونید وارد رایتر بشید در زمانی که هیچ سی دی در درون اون قرار نداره تا بتونید فایلهایی رو که میخواید رایت کنید رو مدیریت کنید.

http://i36.tinypic.com/sgtuue.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد